Voor je boek…

Met het uitbrengen van je boek doorloop je verschillende fases; al die fases vormen rijke belevingsbronnen en maken om die reden deel uit van je Zielsplan, ook als je niet zou weten hoe een en ander daarbij in elkaar zit. Wil je je Zielsplan zo goed mogelijk volgen, gebruik dan je gevoelsgeleidesysteem; doe je dat goed, dan ervaar je plezier bij wat met je boek van doen heeft en geniet je van alles wat daarbij op je pad komt. Ontspanning, rust, innerlijke stilte en geluksgevoelens en nog veel andere heerlijke zielsbelevingen zijn daarvan de “toevallige” bijproducten. Natuurlijk is het ook altijd mogelijk een Zielsplanconsult aan te vragen bij een Zielsplancoach, waarbij je de realisatie van je boek en je beleving daarvan centraal stelt. 

Het schrijven van je boek
De produktie van je boek
De distributie van je boek
De promotie van je boek

Het schrijven van je boek

Bij het schrijven van je boek kan Uitgeverij Pallasia je ondersteunen vanaf het moment dat het manuscript min of meer af is. Eerder kan niet, want redactionele ondersteuning bij het schrijven van je manuscript is ongelooflijk arbeidsintensief en duur: onbetaalbaar dus.

Dan maar een schrijverscursus volgen? Een schrijverscursus volgen kan je op veel manieren technisch helpen bij het schrijven van je manuscript op het moment dat je daar al een eind in gevorderd bent. Begin je daar mee vóórdat je ook maar één letter op papier hebt, dan loop je het risico dat je, onbedoeld, het schrijven gaat uitstellen of dat je gaat schrijven vanuit het concept van de cursusleider (“want zo hoort het” of: “zij weet het”) met een flink risico op de aantasting van de eigenheid van je manuscript. Hoe meer je al geschreven hebt, hoe beter en gemakkelijker je het in een schrijverscursus (als je daartoe besluit) aangebodene kunt beoordelen op de waarde ervan voor de eigenheid van jou en je boek.
En natuurlijk kan het contact met de cursusleider en met je “lotgenoten” op zich genomen óók erg leuk en ondersteunend zijn!

Heb je geen zin in een schrijverscursus? Probeer dan eens een retreat van enkele weken op een in de natuur gelegen plek. Te duur? Ga dan buiten het hoofdseizoen en vraag om extra korting: je bent er immers behoorlijk lang en daar heeft de retreateigenaar óók baat bij… Het je tijdelijk zorgeloos kunnen overgeven aan wat je aan je hart gaat in de stilte en rust van de natuur zorgt voor een diepgaande ontspanning en openheid voor wat er in je voor je manuscript naar boven wil komen.
Er zijn trouwens ook schrijverscursussen die zich op retreatplekken afspelen, maar niet alles is een in de natuur gelegen retreatplek en de kosten kunnen de pan uitrijzen.

Heb je je manuscript min of meer af, dan komen wij in beeld voor een stukje begeleiding naar de volgende fase van je boek:

  • door feedback te geven op de door jou gekozen of te vinden titel
  • door je met behulp van onze nieuwsbrief in contact te brengen met “tegenlezers”
  • bij het vinden van een uitgever. Die uitgever kan jijzelf zijn, dat kan Uitgeverij Pallasia zijn of het kan een andere uitgever zijn

De kosten voor dit traject? De waardering voor onze ondersteuning bepaal je geheel zelf na afloop van de ondersteuning voor dit trajectsdeel waarna het door jou bepaalde bedrag gefactureerd wordt.
Kies je ervoor om met ons verder te gaan, lees dan hieronder verder.

De produktie van je boek

Je boek(omslag) ontwerpen en opmaken
“Het oog wil ook wat”, zegt men wel eens. Een understatement, naar ons idee. Als een boek niet van buiten en van binnen prettig en prikkelend oogt, dan verkoopt het zichzelf niet en moet je “kracht” gaan zetten. En dat is niet wat we willen: het mag allemaal een beetje vanzelf gaan….

In Ingrid Sewpersad (1956 en alu-landschappen kunstenares) heeft Uitgeverij Pallasia al 25 jaar een goede, inventieve, creatieve en betrouwbare opmaakster met een luisterend oor, ook voor je portemonnee want haar tarief is bijzonder schappelijk.

Al onze boeken zijn door haar opgemaakt; de omslagen daarvan vind je door naar het overzicht van boekente gaan.

Voor het opmaken van je boek(omslag) verwijzen we je dan ook door naar Ingrid. Meer informatie over Ingrid Sewpersad en haar contactgegevens vind je op haar site. De informatie over het opmaken van (de omslag van) jouw boek en het tarief krijg je door contact met haar op te nemen.

Het drukken van je boek
Voor het drukken van je boek heb je een drukker nodig…. Daarvan zijn er duizenden in Europa. Maar je wilt natuurlijk wel de goede hebben voor je boek tegen een zo aantrekkelijk mogelijke prijs. En die prijs kan nog wel eens verschillen; de duurste drukker kan gemakkelijk twee keer zoveel kosten dan de goedkoopste. Je kunt al die drukkers niet gaan aanschrijven en dat hoeft ook niet: daarvoor hebben we mediators en die hebben door heel Europa hun contacten.

We maken een offerte-aanvraag met je op en sturen die door naar de mediators. Je kiest samen met ons de meest geschikte offerte uit, waarna je je boek in jouw opdracht laat drukken. De kosten voor het drukwerk zijn voor jouw rekening.

Heb je de gedrukte exemplaren binnen, dan bepaal je zelf de waarde voor onze dienstverlening voor het drukken en het door jou bepaalde bedrag factureren we dan.

De distributie van je boek

Je kunt je boek op verschillende manieren distribueren en daartoe je eigen distributiemix kiezen:

  • Je laat de distributie over aan je uitgever als je die hebt
  • Je verzorgt zelf de distributie van huis uit
  • Als je zelf de distributie verzorgt, dan kun je ook de distributie uit handen geven aan bol.com en tegelijkertijd kun je ook van huis uit blijven distribueren
  • Of je laat de distributie verzorgen (langdurig of tijdelijk, bij voorbeeld tijdens vakantie en afwezigheid) door Uitgeverij Pallasia (in overleg)

Elke keus leidt tot een ander prijskaartje en tot andere resultaten: Uitgeverij Pallasia neemt de keuze mogelijkheden met je door zonder daarvoor kosten in rekening te brengen.

De promotie van je boek

Is je boek gedrukt en is de distributie goed geregeld, dan kan Uitgeverij Pallasia je op veel manieren ondersteunen bij de promotie van je boek. We gaan eerst kijken wat je zelf al aan promotie gedaan hebt en lopen dan met je na welke elementen uit onze promotiemix  zinnig voor je boek en zinvol voor jou kunnen zijn: de promotie moet werken maar je moet er ook plezier aan kunnen ontlenen. Aan dit onderzoek zijn geen kosten verbonden, wél aan het gebruik maken van één of meer elementen uit de promotiemix.

Voor meer informatie over de promotiemix ga je naar “Voor je bedrijf…”